De la începutul acestei campanii electorale, Blocul ACUM DA PAS a reușit să colecteze peste 770.000 lei de la 331 de donatori. Printre ei – pensionari, studenți, angajați în domeniul public, angajați în sectorul privat, administratori de companii.

Cum s-au cheltuit acești bani în prima săptămână de campanie:

  1. Imprimarea materialor promoționale:
    • peste 480.000 de pliante de prezentare a candidaților
    • 5000 de postere A3 „Votez ACUM”
    • aproximativ 500 de bannere 2x1m „Votez ACUM”
    • 200.000 de ziare A3, alb negru
  2. Suplimentarea cardurilor de benzină cu 120.000 lei.
  3. Achitarea sumei de 29.345 de lei pentru sălile în care au loc întâlnirile electorale
  4. Alocarea a 40.000 lei pentru promovare online.
  5. Închirierea sediilor pentru echipele noastre din regiuni în valoare de 30.931 lei.

Au mai rămas trei săptămâni de campanie, iar ACUM mai are nevoie de aproximativ 845.000 lei. Banii colectați o să fie alocați pentru imprimarea pliantelor, pentru combustibil și pentru promovare online. ACUM îndeamnă susținătorii să facă o donație în numerar la sediile PAS (str. Mateevici 31) sau Platforma DA (str. 31 august 15) sau prin e-banking la datele bancare de aici.

Iată, prin comparație, cât au cheltuit în primele 6 zile de campanie concurenții electorali.

Lider incontestabil în cheltuirea banilor este Partidul Democrat. În doar șase zile, democrații au reușit să cheltuie peste 11.000.000 lei. Asta ar însemna aproape două milioane de lei zilnic. Și acestea sunt doar cheltuielile pe care le-au declarat. Majoritatea cheltuielilor sunt pentru promovare la TV și Radio. Cu toate că se laudă cu desfășurarea întâlnirilor electorale, aceștia au raportat zero lei pentru săli, sonorizare și alte cheltuieli legate de organizarea evenimentelor. Într-o singură zi, pe 01.02.2019, aproape 200 de donatori au vărsat în fondul electoral la PD aproape 5.000.000 lei în NUMERAR! Evident, 90% dintre donatori – lucrători la stat.

Pe locul doi la capitolul cheltuieli se află Partidul ȘOR, care a reușit să cheltuie peste 5.000.000 lei, pentru publicitate TV, radio și panouri stradale.

Pe locul trei se află Partidul Socialiștilor, care a cheltuit ceva mai mult de 2.000.000 lei. Cu toate că a împânzit orașele cu corturi, pliante și ziare, ei declară doar 83.000 lei pentru materiale promoționale. Ce altceva au ascuns socialiștii în raportul financiar, rămâne doar să ghicim.


ACUM crede cu tărie că politica trebuie să fie corectă, că banii în politică trebuie să vină transparent, din partea susținătorilor și să fie cheltuiți rațional pentru informarea oamenilor. Îndemnăm susținătorii să facă o donație în numerar la sediile PAS sau Platforma DA sau prin e-banking la datele bancare de aici.

Leave your vote

0 points
Upvote Downvote

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy